Slanka ViktCenter – Blogg

Några bra nybörjartips!

God morgon på dag 2 på Viktutmaningen! Hoppas det känns redan lite lättare att du är igång!Jag vill komma med ett gott mumsigt tips, prova kaffe/tee med lite nystött kardemumma i – det blir mustigt och gott och doftar fantastiskt! 0 kalorier! Samma sak gäller med kanel.Kryddor som dessa är så gott och ha i Slankas Shakes också, speciellt vanilj, men prova gärna i de andra också för spännande kryddiga smaker. Jättegott att ha i Slankas Chokladpudding.Jag har ofta kardemumma i mitt kaffe – det blir fylligare då och saknar inte alls mjölk. Fundera också på hur du ska njuta av dagarna utan mat eller dryck. Det här ska ju bli något av experter på – både under och efter viktminskningen. Vi kan ju inte gå tillbaka till gamla vanor igen. Då kommer den gamla vikten tillbaka.Så nu ska vi aktivt träna dagligen på att njuta av annat och belöna hjärnan – med annat än mat/dryck:Exempel:1. Jag bäddar rent sängen (det unnar jag mig – ofta och gärna).2. Jag unnar mig en fin duschtvål som är skonsam mot huden och doftar gott.3. Jag ska ta ett fotbad ikväll efter jobbet med badsalt.4. Ikväll blir det besök till simhallen/bastubad.5. Jag ska gå den där kursen i silverlera.6. Jag börjar och avslutar varje morgon/kväll med en stunds meditation och fokuserar på mig själv, vart jag är på väg och hur jag lyckats med mina uppsatta mål just den här dagen.Detta gäller vardag, helg, storhelg, i med och motgång. Vi måste träna om hjärnan.😀Ge gärna exempel på vad ni gör/ och vad ni ska försöka göra 👍💪🙏😀Hälsningar från Viktcoach JeanetteVill du också gå ner i vikt med Slanka Viktutmaningen – handla här!

läs mer

Nu kör vi igång Slanka Viktutmaningen – kom i form till Midsommar!

8 veckor kvar till Midsommar och tills dess hinner du få fina resultat om du kör igång nu  – välj någon av Slankas viktprogram som du hittar här!Principen är enkel, ju fler måltider du byter ut mot Slankas effektiva lågkalorimat, desto snabbare går du ner i vikt. De snabba resultaten gör att du får en riktig motivationskick! Nu sätter vi igång!Här kan du beställa din Slanka mat – om du inte redan gjort det.Det är viktigt att dricka mycket vatten när du går på någon av Slankas viktprogram av flera anledningar, det mättar bra, får igång magen och påskyndar utrensningen av slaggprodukter. Sikta på att dricka mellan 2-3 liter per dag.Ta en bra förebild nu när du sätter igång med din livsstilsförändring, mät midjemått, stuss, bröst, etc och dokumentera dina mått i en bok. En gång i veckan kan alla som följer med i Viktutmaningen gärna skriva hur mycket ni gått ner, eller hur många cm vi tappat från förra veckan- så hejar vi på varandra! Sänd gärna in bilder så publicerar vi era framsteg!Nu kör vi – för du hänger väl med!? 🙂

läs mer

Prova Slankas läckra recept utan onödiga kalorier

Prova våra härliga och nyttiga recept i påsk eller vid något annat tillfälle när du vill njuta men ändå hålla igen på kalorierna. Tänk på att det alltid är mängden som är avgörande. Här presenterar vi alternativ till dig som går på Maxi eller Kombi. Vad sägs om härlig Slanka glass utan socker eller kalorier, däremot fulladdad med näring och protein, eller varför inte en Slanka Chokladpudding med smak av Apelsinchoklad, en härligt fluffig Choklad och Cappuccino Coupe eller en Morotskaka som är socker- mjöl- och fettfri. :)Lycka till och Glad Påsk!

läs mer

Snart -10 kg med Slanka känns underbart!

Hej på er!Det har dragit ut på tiden tills jag har kunnat skriva det här inlägget. Av två skäl, mycket att göra och innerst inne, man vill inte att det ska ta slut. Känner att jag är mitt i en process just nu när jag håller på och byter livsstil och vill inte sluta riktigt än med varken bloggande eller med Slankandet. Jag gillar den här utmaningen. Är ni inte med starta en egen kompisutmaning med Slanka. Det är så kul!Vi började med stora stormsteg och initialt försvann – 5 kg och -12 cm i midjan för min del. Sen kom Slanka Kombi och Slanka Maxi omväxlande och jag började träna mer intensivt. Ett litet bekymmer med Maxi efter 3 veckor var att förklara för barnen vad man gör. Jag vill bli stark som Bamse kan man uttrycka det på ett smidigare sätt. Så detta pusslande var lite svårare än jag trodde att få ihop.Att tappa en storlek har underlättat för mig helt enkelt en del. Viss värk är borta och träningen har blivit lite lättare. Det bästa med ljusets intåg var ändå att vakna tidigt som det bara går, redan vid 04.00, ge sig ut, springa 5 km och sedan ta en varm shake efteråt, som varm Cappuccino eller Vanilj. Med kanel på eller kardemumma. Alltså den tiden man får för sig själv är så mycket värd. Alla andra sover och jag får vara pigg och ladda egna batterier.Sen den här gruppsammanhållningen vi har digitalt med Jeanette som coach är den egentliga framgångsfaktorn. Det är för mig skillnaden. Jag tror att alla svårigheter och framgångar som vi har delat med varandra har varit ovärderliga. Har ni sett de tre? Helt fantastiska Slankavinnare! Mellan 20-30 kg. Det kallar jag verkligen lyckat. Jag är på -10 kg strecket snart och tänker fortsätta året ut. För oss omöjliga typer för vi är en hel del, vi som alltid startar men kommer inte fram så har det här varit det enda som har funkat. Vi har långa platåer och envisa kroppar. Men det enda jag kan säga i det här läget, ni kan inte ge upp. Det kan bli 3 kg hit, sen händer inget på en-två veckor och sen händer något igen. Men totalt över tid ser det ut som en trappa ner. Det måste vara ok.Jag har också testat lite olika saker under resans gång. Att äta frukost, att inte äta frukost, att köra Slanka Maxi två dagar, resten mat etc. Man måste hitta vad som fungerar för en själv men också för familjen. Med små barn är det lite, lite kämpigare att få till det men det ska gå. Hela veckan utlovas det sol och jag kommer att springa varje dag. Jag måste det, det är välgörande, det är avstressande och kroppen måste vänja sig för långsdistansträning.Sen har jag också gjort en annan sak. Jag har i sista sekunden avsagt mig ett viktigt arbetsengagemang som var i och för sig rolig men för mig personligen ”ohälsosam”. För många möten, för mycket arbete, för lite träning, för många resor på tåg och så är man extremt åksjuk och får knapra på åkjsjukemedicin och tuggumi (ännu en sak som inte var bra på Maxi var att antingen så tuggade man åksjuketuggumi eller var man illamående i 3 timmar) samt egen frihet. Detta resande på veckorna fungerar inte för någon som mig just nu. Man blir frustrerad och tar till onyttigheter. Så nu har jag sagt nej. Jag orkar inte – ingen kommer ge mig medalj om 100 år för att jag har ägnat 80 timmar av veckans 7 dagar till arbete. Vissa saker kommer jag att göra (som att skriva) men arbetsmängden måste balanseras upp. Jag vill faktiskt satsa på träning och jag vill ha det gemensamt med min familj. Att vi alltid kan ta till träning helt enkelt och ha det som en huvudsaklig fritidssyssla.Och så till Slanka förstås. Testa det! Av alla liknande produkter är Slankas produkter de mest välsmakande. Havremål, varma soppor, pudding och shakes är så varierande att man inte tröttnar. En annan sak är att när man går på maxi och kommer in i ketosen så omvärderar man ju sin kost. Man frågar sig, äter jag rätt, hur framställs vår mat, är billigt lika med bra? Hur mår vår omgivning? Så är det inte. Jag har av principiella skäl gått över till vegetarisk (ibland vegansk) kost. Det innebär mer kolhydrater för mig men det är inga problem, viktminskningen får ta mer tid men jag vill inte bidra till dålig matproduktion. Jag tror att alla människor som djur har lika värde (allt utom fästingar).Nåväl, vad står framför mig nu. Det utlovas sol och värme och det känns väldigt bra för utomhusmiljö och träning är bra ihop. Jag kommer att imorgon börja även på ett gym (även om jag har ett litet hemma) och främsta anledningen är att jag vill ha en PT att träna med. Jag vill inte skada mig så jag behöver någon som hjälper mig på vägen.Nu blir det maxi i två-tre dagar och resten vegetarisk kost. Hoppas vi ses här igen om ett par månader när jag har kommit lite längre. Ha det gott där ute!Kram Aida

läs mer

Unna dig att njuta men prioritera rätt!

Några tips inför Påsk – till dig som försöker gå ner i viktDra ner på kaloriintaget halva dagen med hjälp av Slanka. Grunda gärna med en shake strax innan festen, så minskar risken att överäta.Ät med måttapå lite mindre tallrik.Gör medvetna val!Ät inte slentrianmässigt av det du egentligen lika gärna kan undvara.Ät långsamt, tugga väloch njut av det du bestämt dig för att äta. Känn in när du är mätt och stoppa i tid.När du har ätit din portionmen ändå vill ha mer– ta en Slanka minttablett eller en frukt – det brukar bromsa aptiten.Drick inte dina kalorier– skippa alkohol och läsk/påskmust. Välj kolsyrat vatten som du smaksätter själv.Tänk 2 är mer än 0!Planera godiset i förväg – ta 2 praliner och njut ordentligt av dessa istället för att frossa.Rör på dig– en promenad i friska luften – umgås med familj/vänner – kolla in alla vårtecken!Om du trots allt råkar överäta, balansera upp ditt kaloriintag nästa dag med Slanka plus en extra lång promenad eller ett träningspass.TiPS:Överraska med något oväntat i påskäggen, t ex olika sorters nötter och torkad frukt, biobiljetter, trisslotter, parfym, tvål, lipgloss etc.

läs mer

Helena; jag är i mål -31 kg lättare efter 12 veckor på Slanka Maxi

Hej!Då var första delen på den här resan slut och jag har gått ner hela 31 kg på dessa 12 veckor.  Helt fantastiskt, jag är redo för nästa steg på resan, det är nu allt börjar.Den första delen är slut på en  resa som till största del har varit enkel och rolig men sista veckan var varit riktigt tuff för mig och kroppen är mer än redo att börja trappa upp.Jag har fått ett bra kostprogram av en fin  vän, inte en diet utan ett livsstilprogram som ska fortsätta ge resultat men vara hållbart i långa loppet.Jag är så tacksam för att jag fått den här chansen. Jag lämnar första delen inte bara lättare utan starkare både mentalt och fysiskt.  Även om det har haft sina upp och nedgångar har jag aldrig ångrat det en sekund det har varit värt det och jag kan  varmt rekommendera det till andra.Coach Jeanette och tjejerna i viktresan har varit ovärderliga i det här. Även min familj, vänner och kollegor, wow vilket stöd jag fått, även lite utrensning på energitjuvar har skett under resan men även fantastiska tjejer som ger så mycket har kommit in i mitt liv och en arbetsgivare som satsar på mig och min friskvård. Så många dörrar har öppnats och det ska bli så spännande att se  är som väntar framöver. Som min fina chef säger det finns inga problem bara lösningar! Så nu satsar jag fullt ut in i nästa steg. Hoppa på er resa tveka inte resultaten kommer öka motivationen.

läs mer

Jag går i mål 16,4 kg lättare med Slanka – vilken underbar känsla

Hej alla Slanka läsare!7/1- 7/4 Vilken resa man har gjort. Först vill jag tacka Jeanette, våran Coach som har varit våran Stötpelare genom våran resa , sen vill jag tacka Slanka  till dessa fantastiska goda shaker som håller mig både pigg och mätt. Har hittat min livsstil och kommer i fortsättning starta och avsluta dagen med slanka och såklart så blir det mycket kyckling, fisk och grönsaker .Veckan som har varit så har jag varit ute varje dag och gått en mil i kombination med träning.Trivs så bra med mig själv, Mitt självförtroende är på topp. Vikt denna vecka är -1,3 kg och totalt är det -16,3 kg mindre sedan start – helt fantastiskt!  Sist men inte minst så vill jag tacka alla mina följare som har hängt med på min resa hoppas jag har lyckats och inspirera erMå så gott ♥️Kramar från Helen

läs mer

Jippie, jag går i mål -22 kilo lättare med Slanka

Hej nu är den sista och 12:e veckan gjord på Viktutmaningen. För min del har denna viktresa varit bättre än vad jag hade väntat mig från början. Att jag skulle gå ner hela -22 kg hade jag inte trott när jag började, mitt mål låg då på ca -16 kg som jag tyckte var ganska så högt satt. Nu är jag stolt och lycklig över att ha tappat alla -22 kg. Men min personliga resa kommer inte att ta slut här, utan min tanke är att försöka ta ytterligare -14 kg under vår/ sommaren. Eftersom jag har tappat relativt många kilon under ganska så kort tid, kommer jag att försöka stå still och låta kroppen ta en välbehövlig vilopaus.Under denna veckan som varit och ytterligare två veckor och därefter återgå till Slanka Maxi igen. Hoppas eran viktresa också fortsätter. Det är ju inte så svårt som man tror att gå ner i vikt, det gäller ju bara att inte tappa focus och det gör vi ju inte, eller hur? Lycka till och ha det bra.Kramar från Anette

läs mer

Såhär ser mitt upplägg ut med Slanka ut framöver

Hej alla Slanka läsare!Från 84-77 med Slanka Maxi & Kombi, maxi omväxlande samt ganska mycket träning. Jag vill springa långdistans och det är mitt fokus. Jag tränar dagligen och tycker att mina fettdepåer har omfördelats. Jag har inte samma fina resultat som är tvåsiffriga men till juni tänker jag 10 kg totalt och resten till december. Det får ta sin tid för jag vill gärna träna, jag vill träna hårt och jag trivs med allt som det är nu. Jag tror att jag har lagt på mig lite muskler också. Så till den 7 april är det hård träning som gäller och resan fortsätter. Vi stannar inte här bara för att vi har gått ner… vi måste fortsätta kämpa för att inte det ska komma tillbaka också. Det är lätt hänt om man tappar fokus men det här året har vi på oss och det är jag tacksam för.Vi ses nästa vecka på bloggen igen.Träningen väntar! Kramar från Aida

läs mer

Min tuffaste vecka, men jag kämpar på och totalt -22 kg med Slanka

Hej, denna veckan har jag börjat att fixa lite i trädgården, bland annat planterat i urnorna. Hoppas snart att våren är här så att det blir varmare och trevligare ute.Min vecka har annars varit jobbig, tror faktiskt att denna veckan har varit tuffast av dem alla. Jag har haft stora problem med magen, jag har varit nära att ge upp flera gånger men bitit ihop och är nog någorlunda på banan igen. När det har varit som tuffast har jag tänkt på alla de kilon jag har klarat av hittills och då blir man mer positiv och orkar kämpa på ett tag till. Denna vecka visade vågen på -1,3 kg, totalt -22 kg nu efter 11 veckor med Slanka Maxi. Underbart!Hoppas nästa vecka som är den sista på Viktutmaningen blir lättare. Det ni får med er från mig denna vecka är att det inte alltid är lätt, ibland kan det vara väldigt tufft som det har varit för mig denna veckan. Men man får aldrig ge upp, det vänder snart och livet blir lättare igen och tänk då tillbaka på det man faktiskt redan har åstadkommit, då blir livet mycket bättre. Kämpa på så hörs vi nästa vecka.Kram Anette

läs mer